Vill ha, vill ha, vill ha...

Oj oj oj, vad mycket saker man vill ha!
Men just nu finns de en sak..
En ny dator, en bärbar!
Jag, bärbar? Alltid hatat bärbara datorer!
Ska vara stationär och har alltid tyckt bäst om de. Framför allt när vi koppla in
datorn i tv:n när vi gjorde om här hemma!
Dock lite opraktiskt när jag ville kolla tv, och gustav datorn!
Men de har funkat bättre än jag trott!
Dock har vi inte den där längre, min bror har den just nu!
Han bor här som läget är nu, ska hjälpa honom få ordning på saker och ting i livet.
Han hade ingenstans att bo, och ibland inte ätit på några dagar.
Så han fick flytta in hit. OCh han hade ingen dator så han fick ta våran.
Han fråga gulligt igår om de var okej att han hade den och vi våran GAMLA bärbara.
Och de går så bra så, så länge han är nöjd och känner att allt är okej så är de de som räknas!

Så nu vill jag ha en bärbar. Sitter här i soffan med den MYCKET GAMLA, ca 12 år eller nåt!
Funkar dock, lite seg och blir för varm så den ger nog upp när som!
Men nu kom jag på, att de är väldigt skönt med en bärbar, sitta i soffan.
Surfa lite, kolla på tv samtidigt, himla skönt är de!
Så jaaa, nu vill jag ha en ny dator.
Så tråkigt bara att de är så himla DYRA!
Visst, finns ju minilaptop men tycker de är för små!
Vet inte vad de är för tum på denna datorn vi har nu, men de är perfekt storlek!
De små är för SMÅ, fasen ser ju inte, tycker på all jävla knappar.
Så en större bör de vara om man ska ha någon.
Så vinna lite på lotto, trav kanske?
Så man kan köpa sig en data! :)

Gustav har alltid sagt att han velat ha en, så skulle jag säga detta nu får han nog en chock! :)
Men så är de ibland, ibland måste man överraska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0