ÄNTLIGEN!

De kan man verkligen säga! Nu har vi äntligen tagit beslutet om att köpa tapeter till storarummet!
De ska bli så jäkla skönt att få ordning på de nu innan bebis kommer. Vi har pratat om detta HUR länge som helst men har aldrig riktigt kommit till skott. Sen har de vart andra saker just nu, och sen har inte alltid ekonomin funntis. Man är ju inte gjord av pengar så att säga!

Jag fick ingen dunderlön den här månaden då jag inte jobba så mycket men vi har bestämt oss för att prioritera detta framför allt annat. Och sen har vi även kommit på att de behövs ju faktiskt inte alltid göras saker heller. Vi blir lätt rastlösa av oss och vill gärna göra saker men har kommit underfund med de sista att fasen, de är jäkligt skönt att sitta hemma en lördagkväll och bara mysa!

Så imorgon åker vi till Rusta och köper tapeter, behöver ju inte åka till de dyraste ställena plus att de har väldigt snygga tapeter på rusta också. Hittat några vi vill ha, men ska kolla lite mer där borta då inte allt finns på internet. Vet ju dock vad vi ska ha fär färger och så. Blir svart fondvägg men mönster på, och sen vitt runt om. Älskar svart och vitt, funkar till precis allt och man blir inte begränsad vad de gäller färger heller, utan man kan byta ut och köra på vad man vill, årstid you name it! De tycker jag är kanon!

Var inne på att ha lite lila i tapeten men då blir man ju såå begränsad, får man ju hålla sig till lila liksom hela tiden sen. Är ju inte snyggt och pryda med gardiner med rött i liksom. Så jag kör på säkert kort men något som kommer bli kanon snyggt!

Så nu framöver vet ju vi vad vi ska göra eller ja mamma kommer ju få hjälpa oss en del =P hehe. Jag lan ju inte fara runt som en galning här hemma, upp och ner på stolen. Så jag får göra de där tråkiga, städa, plocka och sånt som hör till. Kör igång på söndag förmiddag med förarbetet och sedan om min mamma orkar och vill så drar vi igång på måndag förmiddag.

Så nu jäklar händer de lite saker här hemma, känns underbart! =D

/ Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0