AJ!

Ja, de är väl de minsta man kan säga idag! Igår körde vi igång med projeket här hemma. Börja att göra grovjobbet, alltså slipa. De som är så himla kul! =P NOT!

Måste ju börja med att säga att tur att Lars sa att vi skulle tejpa igen dörrar annars hade vi haft slipdamm överallt och på varneda sak. Så tack för de tipset! =P hehe.

Vi körde igång här hemma, och de flöt på ganska bra. Tur att vi hade två slipmaskiner. Körde på i ganska bra fart men sen går väl självklart en av maskinera sönder och den ena var redan kass innan. Tur var hade vi hunnit över hälften så de blev inte så farligt ändå. Tid tog de iaf, men gick hyfsat snabbt mot vad jag trodde. De roliga blev ju att städa allt sen, dra åt skogen vad slipdamm de var!! =P Fick byta dammsugarpåse så mycket var de=P haha.
Sen var de ju damm på allt i köket då vi inte har någon dörr in dit, KUL! Men de gick rätt bra ändå. Tog lite tid bara.

Sen idag så kom mamma runt elva tiden, så börja vi göra fondväggen. De tar ju alltid mer tid då de är mönsterpassning och så men vi hann klart med den idag. Tråkiga var att Gustav fick slänga sig iväg till Skövde och köpa en till rulle för de fattades, inte ens en halv tapetvåd handla de om. Blev så mycket spill på varje rulle. Måste skärt fel eller så blir de så. Sak samma, de blev gjort! =P

Så snyggt de blev, så jäkla nöjd! bara den tapeten gjorde så mycket. Så jag ser ju verkligen fram emot slutresultatet vilket jag får imorgon då mamma kommer ännu tidigare och kör igång. Jag har redan skärt ut alla rullar, så de är bara sätta upp! =D Blir inte lika mycket jobb imorgon och då blir vi klara tills hon börjar jobba hoppas jag!

Ni ska få se kort, men orkar inte lägga in de just nu! =P De kommer imorgon då ni kan få se helheten! =D

Nu ska jag göra mig iordning för säng, sen kommer Gustav och då ska de sovas om man ska orka imorgon! Smart som jag är har jag ju bokat in tvättid kl 5 så jag får ingen vila imorgon inte! Sen kommer jag ju vilja greja i ordning på allt också, hatar att vänta! =P

/ Caroline

Kommentarer
Postat av: Sara

Tycker mycket om det ordet, går forfarande o velar vart det ska sita :D Ja slipdamm ja, inget trevligt det där, tar sig verkligen överallt :S Kul med nya tapeter, gör ju så mycket!

2010-09-29 @ 05:58:43
URL: http://mysmonstret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0