Helgen!

De hinns inte alltid med att skrivas här, inte varje dag iaf! Men tycker jag håller upp bloggen ganska bra ändå..

Helgen har gått väldigt fort måste jag säga, kändes väldigt långt i början på fredagen men de vände allt! Gjorde inte mycket på dagen i fredags, gustav gick väl upp vid halv 3 någon gång. Hade inga planer för kvällen, vilket jag fick panik på. Fick sånt där bara nej, orkar inte sitta hemma idag. Mycket för att man går och väntar på att bebis ska komma. Vi blev hembjudna till mamma iaf på hemmagjord pizza och idol.

Innan vi for till mamma fixa vi present till mormor också som fyller år idag, Grattis mormor! Sen hem till mamma, satt och tjöta vänta in magnus. Sen börja mamma med att göra mat, fråga om jag ville hjälpa till. Kan jag göra tyckte jag och skulle börja skära lök! Kniven var ju så jäkla slö så sa till mamma att du får vässa den här, de går ju inte att skära! Och körde på och den blev ju bra vass är klart. Så när jag då ska tvätta av kniven och torka av, så förstår ni ju själva vad som händer! Jo, jag skär mig och inte dåligt heller. Skärde upp en bra bite och bra jäkla djupt mitt på ena fingret!! Såg ju att de blev bra djupt, så tänkte ni skärde jag väl av en sena eller något bara för att liksom. Brukar ju inte ha tur om man säger så. Jag börjar bli svimfärdig då jag ser allt blod, blev en bra pöl på golvvet kan jag säga. Gustav undra vad som händer, kommer med papper och säger tillslut: Skärde du dig? jag trodde vattnet gick! haha. De fick oss alla att skratta. Mamma hade strpis hemma som tur var, så hon tejpa ihop fingret sen så tog hon och magnus hand om skärandet.
Vi käka och sedan kolla idol som var mycket bra speciellt Geir! Olle är ju för snygg bara! =P hehe.
Hade en mycket trevlig fredag måste jag säga!

Lördagen givk vi upp sent, skulle iväg på fotboll. Kolla när bror spela kvalmatch. Drog ut på tiden här hemma, så de blev lite stressat då magnus och mamma skulle komma innan men de gick bra ändå. Drack kaffe och sedan åkte vi iväg. Tyvärr sluta de med förlust spela dock ingen roll dom är redan vidare till 5:an nästa år ändå!
Åkte vidare till kela med familj på fika, lika trevligt som alltid! =D Sedan for vi vidare igen till kusin och hennes man!
Blev bjudna på mat och trevligt sällskap! Nytt recept fick jag med mig hem också, mycket god mat! Tjöta hela kvällen, kolla tv och hade de allmänt lugnt och trevligt. Åkte hem ganska sent!

Idag har jag spenderat dagen med fotboll också. Då källby brudarna spela. Käka mat och så innan med laget. Sedan var de dags för match. Gick tyvärr inget bra, så de blir 5:an nästa år igen. Men vad fasen gör de, då vinner dom lätt! Gjort en mycket bra säsong, tyvärr föll de lite på hösten men de är sånt som händer! Nya tag nästa år.

Väl hemma, så blir jag så jävla trött. Orkar knappt hålla mig vaken. Kämpar fortfarande! Gjort mat och så iaf. Tagit mig en lång och varm dusch och nu väntar sängen! Nu orkar jag inte kämpa mer. Fasen två timmar har jag suttit framför tv:n och verkligen kämpat för att hålla mig vaken. Nu är kl lite mer så nu kan jag gå och kägga mig. Vill inte lägga mig för tidigt då vaknar man ju svintidigt och de är helt onödigt tycker jag! =D De kommer jag göra inom kort ändå! =D

Detta var min helg och den var mer än godkänd! Fattades ju dock en bebis i famnen, många som trott att de skulle kommit till helgen men icke då. Tyvärr vill den ligga kvar i magen, så vi får väl vänta få antar jag!

/ Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0