Myter!

Jag tror jag spräcker alla myter som finns när de gäller att föda och hit och dit! =P

Myt och myt kanske man inte ska kalla de, eller om de helt enkelt är en slump! Alla säger och många har vart med om de att när dom bokat en tid till kss för att göra överburenhetskontroll så brukar de alltid hoppa igång innan. Inte för mig! Min vägrar och ligger kvar där inne så gott. Min tid är bokad på måndag kl 14.20 och ingen bebis har kikat ut.

Mamma sa att de var så för henne när hon vänta mig och hade gått över. Hon fick en tid på fredagen och på kvällen samma dag så hoppa de igång. De gör så för alla men inte för mig! Så är de rent av en myt att de är så? Eller att de funkar? Eller rent av att de är en slump att när man bokat tiden och samma dag hoppar de igång? De är ju ingen som varför de hoppar igång just nu och varför bebis har bestämt sig för att kika ut just då!

Jag vet inte, men just nu tror jag inte på något sånt där. De är rena rama slumpen allting annars hade väl jag legat inne och fött redan eller förhoppningsvis vart på väg iaf. Här är de lugna gatan, typ! Ne, då de är de inte. Trodde faktiskt igår att de skulle komma igång då jag kände på morgonen att magen var superspänd, mensvärk som satan. De fortsatte hela kvällen också men då övergick de till en grym smärta i ryggen vilket sitter kvar än idag och de är mensvärk aktigt och ett satans tryck neråt. Om de är ett tecken på att de är på g eller inte vet jag inte. Men de känns om inte som annars iaf. Vi får väl se!

Nu ska jag åka till mamma och bli bortskämd. Ska låna hennes badkar och njuta, ska bli grymt skönt för kroppen om inte annat. Sen bjuder hon på middag! =D Blir en bra förmiddag de här. Ikväll ska vi till Kela, Björn och Mio! Så har vi fördrivit denna dag/kväll också. Imorgon får vi hitta på något med så är de måndag sen, så slipper man tänka för mycket.

Nu ska vi åka här, jag trodde de alltid var så att killar fick vänta på tjejer och att vi är så sega. I detta hushåll är de tvärtom vill jag lova! Får alltid vänta. Och då kan jag börja en halvtimme efter han börjat göra sig i ordning och är ÄNDÅ klar före honom! =D Men äslkar om han lika mycket för de =) hehe.

/ Caroline

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Syrran skulle bli igångsatt på BFdagen med sina tvillingar men de va fullt på FL så dom frågade om de va OK att vänta till dagen efter o de va de men sen på natten så startade de av sig självt =) dock blev de kejsarsnitt ändå då hon va så JÄKLA stor att livmodern inte orka dra ihop sig.

Jag tror inte heller på myterna o alla knep man får. Bebisen kommer helt enkelt när den är färdigbakad.

2010-11-06 @ 21:16:58
URL: http://www.cassis24.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0