Jäkla skit

Ja, de är så man känner idag vill jag lova.. Var inne på Kss och gjorde kontroll. Visste ju dock vad de skulle göra redan. Men börja med att göra ctg kurva och se hur bebis mådde. Fick sammandragningar där, en del kraftigare än andra. Sedan fick vi gå in och göra ul och se hur bebis mådde och den mådde bara bra. Fostervattnet var normalt och så allt annat. Uppskatta bebisens vikt 10 % mer eller mindre men dom uppskatta den till 3600 g vilket jag tycker är helt okej med tanke på att jag gått över 15 dagar idag!

Dock lämnar jag ju inte de stället glad om man säger så. Satt mest tårögd för jag är så trött på detta just nu. Jag sover inget längre så man är så trött och humöret ska vi inte tala om! Dom sa de att 50 & som var inne kommer inte tillbaka till andra besöket då de oftast satts igång av sig självt men jag bryr mig inte om statistiken! Och att de är bäst att inte bli igångsatt vilket jag förstår också men någon gång får de ju gå en gräns. Förklara iaf att jag orkar inte mer då jag inte sover och mår inte bra av de. Och har de inte hänt något till på onsdag så får dom sätta igång mig då. Tänker inte vänta veckan ut, punkt slut. Och detta förstod hon och skulle skriva detta tills jag träffar en annan på onsdag. Skulle de vara så att jag verkligen inte orkar så får jag ringa in redan imorgon och prata med dom. Hon sa att hon såg på mig att jag var trött och inte mådde bra av detta och de gör man inte för de är så påfrestande för kroppen just nu.

Hon kände på livmoderhalstappen och den var 2 cm och den ska vara 4 cm så något har de hänt, den var inte helt mjuk men den var inte fast heller. Och har ju känt att de var något i helgen då magen var mer spänd och haft molande mensvärk som man kallar de. Så de var ett tecken sa hon men inget som har sparkat igång de. Och hon sa att runt där sitter ett hormon så när hon kände gjorde hon något på den, som kunde kicka igång de sa hon. Så vi får väl se. Efter vi vart där och kom hem så har de kört en del i magen, lite sammandragningar, mensvärk och magen är väldigt spänd. Men de är ju sånt jag känt mer eller mindre under en tid. Så tror ju verkligen inte de kommer igång!

Imorgon kommer väl bli den längsta dagen i hela livet tror jag... Får väl sitta uppe i natt och däcka av trötthet och sova länge, typ tills Gustav kommer hem sen får man väl göra något för att fördriva resten av tiden.

Nu ska jag ta hand om tvätten, hade helt glömt av att jag hade tvättid idag, kom på de halvåtta som tur var var de bara 3 maskiner och de körs samtidigt, väntar nu på att de ska torka. Får boka igen på lördag då jag måste tvätta sängkläder och så.

Nu vet ni iaf att jag är hemma, jag är inte igångsatt och ingen bebis än! Känns som man måste skriva de precis överallt annars har man telefonen varm eller fb där alla skriver! Som sagt ni märker när de har kommit en bebis!!

/ Caroline

Kommentarer
Postat av: Annelie

Carro skit i att skriva låt dom tro vad dom vill. Lägg ingen energi på att skriva så dom ska veta hela tiden. Dom flesta som undrar Har ju nästan varit i samma situation så dom vet ju hur jobbigt det är att vänta. Jag vet precis hur du känner med alla som tjatar HELA tiden, är så jäkla jobbigt. Den kikar ju ut snart o då får dom veta. Rå nu om dig o magen o så håller jag tummarna för dig att det startar när som. Hoppas du inte tycker att jag tjatar o frågar utan känner med dig o förstår denna väntan. Lycka till nu. Kram Annelie

2010-11-08 @ 22:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0