De vänder....

Ja, de vänder äntligen till de bra vilket är skönt! Har vart trassligt när vi kom hem, amningen har inte funkat som den ska och Lucas har inte alls vart nöjd eller mätt. Jag har mått jättedåligt, hormoner som är högt och lågt vilket inte är så ovanligt men de har vart väldigt påfrestande. Något man faktiskt inte räknat med!

Måndagsnatten var värst, satt i 3 h och försökte mata lilla Lucas men han blev aldrig nöjd och man vet ju inte riktigt vad de vill alla ggr heller, svårt! Så vi var vakna sen kl halv 4 på morgonen. Vi var trötta vill jag lova! På tisdagen börja jag bryta ihop, orka inget ville inte amma, humöret var som en berg och dalbana. Så fort lucas blev ledsen så blev jag "arg" och gav han till Gustav! På tisdagen fick jag väldigt ont i brösten, kunde inte amma för jag hade sån smärta! Så på kvällen hade jag hög feber, och svinont! Så tillslut fick mamma komma hit och sova och Gustav fick åka och låna Kelas bröstpump så jag fick pumpa ur! Den natten var ingen rolig alls då jag hade så ont. Mamma tog Lucas den natten och körde med ersättning. På onsdagen ringde jag in och bad om hjälp på Bb vård i hemmet. Vi åkte dit och pumpa brösten, och de fanns mjölk dock inte mycket. Hon sa att de var på väg att rinna till.

Vi prata om ammningen och hur jag kände för den. Hon såg ju att jag inte mådde bra av de. Och de gjorde jag inte heller. Tänkte att ska jag hålla på med de här kommer jag gå i väggen med en gång, sån smärta var de! Vi prata iaf en stund och jag besluta mig för att sluta amma! En del tänker säkert att varför gjorde du de för? Du kunde ju kämpat! Visst, kanske jag hade kunnat men å andra sidan så satsar jag hellre på att vara en glad och bra mamma och att Lucas mår bra än att kämpa med en amning som inte funkar och gör så att Lucas inte mår bra bara för att folk anser att man ska amma! På en dag har jag blivit en helt annan människa! Jag mår så mycket bättre idag, piggare och gladare. Ett helt annat lugn inombords vilket är så skönt! Så säg och tyck vad fasen ni vill, mitt beslut mitt barn och vi mår bäst av detta hela familjen! Gustav såg att jag led och mådde inte bra av de heller!

Allt flyter på här hemma, han är lite ledsen emellan åt men de får man ta. De är han mest när han är hungrig och byter blöjan ibland! =) Hehe. Men de är väl de flesta barn kanske! Bada är ingen hit heller, skriker som skam och blir jättearg! =P Men de hoppas vi på att de släpper!

Men just nu flyter de på, och hoppas de fortsätter så! (peppar peppar!)

/ Caroline

Kommentarer
Postat av: Sara

Förstår dig, det är jätte jobbigt! Det finns inget värre än att inte veta vad man ska göra för att få sitt lilla barn nöjt. Man lär sig nya saker hela tiden, det är ju ett helt nytt liv man påbörjat. Första tiden när man fött är verkligen allt annat än lätt på så många plan. Allt som man gör ska man göra för sin egen skull och sitt barns, inte vad andra tycker! Man känner själv vad som är bäst och huvudsaken är att man mår bra som du säger, annars blir inget annat bra heller... Skönt att det går mot det bättre!

2010-11-18 @ 20:22:33
URL: http://mysmonstret.blogg.se/
Postat av: Emelie & Melker

Man är ingen dålig mamma som väljer bort det! :)

Jag hade MASSVIS med problem med amningen, och till slut sa ju läkarna själva att mitt alternativ var att sluta och skapa harmoni i familjen, eller varje gång Melker var hungrig, sätta mig och pumpa i 20min och sen mata honom.. I gallskriket!

LÄTT VAL och han mår STRÅLANDE :) Knappt varit sjuk! Ersättningarna är toppen numera! :)

Och då kan man sova varannan natt ;) Underbart!

2010-11-19 @ 20:19:04
URL: http://krakelspektakelgossen.blogg.se/
Postat av: Mamlin

alla tror bara att en bra mamma SKA amma. men en bra mamma ska älska sitt barn och göra allt för att han/hon ska må så bra som möjligt, och om du inte mår bra så mår inte lucas bra. du gör helt rätt.



ja fick köra både ammning och ersättning för att det inte räckte till wilma och hon har inte skadats av det. men jag mådde jätte dåligt för det. för ja skämdes över att hon fick flaskan. ja kännde att alla skulle tycka ja var dålig mamma. men så är det inte, men det tror man då.



2010-11-25 @ 19:43:46
URL: http://www.malin-s-c-larsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0