Vilken natt..

TRÖTT!! De är nog bara förnamnet tror jag.. Fy fasen, skulle nog kunna gå i koma tror jag så trött är jag idag. Gick och la mig efter halv 3!! Fasen, då brukar man ha sovit ett par timmar men icke i natt. Lucas ville inte alls igår, han börja böka efter Gustav gått till jobbet. Jag gick med honom, prova bärsele, la han i vaggan och kämpa en timme där. Inte gick de heller, totalt klarvaken och skrek mellan varven!

Orken tog slut och mamma fick komma! Tacka gudarna för att mamma finns, hon är bara bäst! <3 Hon kommer hit och får han att sova direkt typ, känner sig ju inte farligt kass eller så! Dock böka han en del men kom till ro tillslut. Mamma låg kvar här tills kl 6 i morses, då hade hon matat honom och sen sov han. Jag fick sova och de var skönt.. Himla jobbigt att han just får en period på kvällen, och så sent också för en annan är ju jättetrött då också! Vi får hoppas att de vänder snart..

Satt här och skrev så ringde tina för förlossningen som jag hade, helt underbar barnmorska. Utan henne hade jag nog inte klarat mig igenom förlossningen helt underbar! Hon fråga ju om man hade lite frågor och berätta hur de hade gått till o så. Min fråga var ju varför jag inte kom upp i 10 cm, kom bara upp till 7 cm som högst. Och de var då att dom hade satt droppet kl 22.40 och redn 01.20 hade de fått stänga av då jag fck för täta värkar och de påverkade Lucas. Och så fick dom hålla på så hela natten, på och av! Och när de stängde av trodde de att kroppen skulle klara av jobbet själv men de gjorde den inte. Sen sa hon även att de hade påverkat Lucas hjärtljud, de kommer jag inte ihåg att de gjorde men de gjorde de tydligen. Sen låg han halvvägs ner i bäckenet också. Men tydligen fixa inte min kropp av de på naturligt sätt och droppet gick inte alls. Lite tråkigt faktiskt. Så då tog de beslutet vid halv 7 att de fick bli kejsnarsnitt!

Känns lite sådär i efterhand, man hade ju ändå sett fram emot att föda normalt, och få uppleva de men sen säger ju folk att de var ju tur du inte gjorde de då han var så stor. Men ändå, de har ju inte med saken att göra. Hade man gått sönder så han man ju gjort de, hade ju blivit en annan upplevelse. Sen kan jag väl känna ibland att var skönt att slippa de också, men jag vet inte har blandade känslor. Men aldrig mer kejsarsnitt, aldrig!! Skulle aldrig klara av de igen, så skulle de bli mer barn så ska jag fasen göra allt jag kan för att få föda normalt. Vill inte gå igenom de igen, HEMSKT!! Men så kan man ju inte säga heller,  för de kan man ju tyvärr inte styra över men ändå. Så mer barn, NJAAA! Inte så sugen på de faktiskt.. Och tror de kommer ta mig ett bra tag att vilja ha de igen också. Hon tyckte lite synd om mig Tina, för hon fråga vad jag tycte om förlossningen och jag tyckte ju den var hemsk. Så berätta jag för henne att jag då sagt under graviditeten att jag vill inte bli igångsatt och inte förlösas med kejsarsnitt och åkte på allt! Så maximal otur kan man väl säga egentligen!

Jaja, fick lite svar iaf. Visste ju de mesta men känns ändå bra att fråga så man verkligen vet. För tillfället sover Lucas och funderar på om jag ska passa på att sova jag också, behöver sömn!

Ne, soffan kallar!

/ Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0