4:e advent!

Ja, tiden går fort kan man säga! På fredag är de redan jul, vart fasen tar tiden vägen någonstans?!

Denna dagen blev de en lång sovmorgon, lilleman är ju helt underbar på nätterna och morgonen! Fasen, somnar typ 1 vaknar 9 äter sover igen till 12. Idag till 1! =P. Men då kommer vi till de här som jag sagt förut, kvällarna! DE ÄR HEMSKT! De kvittar vad jag än gör, han vägrar somna. Han skriker omvartannat! Provat minform nu, tycker inte de hjälper något alls. Dock kört en vecka bara, men inget direkt resultat!

Man blir ju ganska frusterad när de bara är på kvällarna också. En period liksom sen är de inte mer! Kan inte förstå varför? Visst, alla barn skriker men när man provar allt och inget funkar? Vad gör man?! Allt övergår ju till stress sen också är klart för jag menar detta skrik gör ont i en man vill bara att sitt lilla barn ska bli tyst och inte skrika! Men när de inte går, ja då blir man stressad!
Är lite inne på att prova sempers ersättning, bara för att prova liksom? Alla barn är ju olika. Många gör nan för de sägs vara bättre, men alla barn är ju olika. Så funderar på att köpa ett paket och prova en vecka för att se om de blir värre eller sämre.
Tror ju inte de är magen som spökar heller så sett men de kan ju vara värt ett försök. Man ser ju ganska snabbt om de blir bättre eller inte. Ni där ute, vet ni tips på vad man kan göra, SKRIV GÄRNA!! Uppskattas till tusen!

Promenader funkar ju jättebra, och är ute och går så mycket jag orkar men har så ont i ryggen så jag orkar inte gå ut flera ggr på kvällen. För går man, så somnar han. Man tänker yes nu sover han och nu kan vi gå hem. 10 min efter vi kommit hem vaknar han. Och sen vill jag inte gå ut och gå själv på kvällarna heller, lite löjligt men sån är jag! Tycker inte om att gå ut och gå sent på kvällarna själv, är nog inte ensam om detta antar jag men iaf. Gustav jobbar ju em denna veckan också, nu har jag ju min bror här så han kan ju följa med nu då men sen då?

Ja, de är en utmaning i sig detta! Man prövas verkligen på alla plan! Sen när man känner sig lite arg eller stressad så får jag jätte dåligt samvete sen efteråt när lilleman somnat! Mår så jäkla dåligt så de finns inte! Men som sagt, tips mottages mer än gärna!

/ Caroline

Kommentarer
Postat av: toraa

Hej Carro! Grattis till sonen :) Hittade din blogg av en slump nyss.

Har ni gjort ngt "extra" på dagarna de kvällarna han skriker mkt? Mina söner har nästan alltid varit extra skrikiga de kvällarna de varit för mkt, vi har trott att de gått bra eftersom de vart lugna på dan men sen kom allt på kvällen istället! Eller så kanske han har ökningsperiod nu? Minns inte vilka veckor de har det men då gäller ju bara mat, mat, mat :) Lycka till och god jul :D

2010-12-20 @ 09:58:22
URL: http://www.metrobloggen.se/mammam
Postat av: Anonym

Hej! Vår dotter var också väldigt skrikig på kvällarna när hon var i den "åldern", vi tyckete vi gjorde allt men ändå så var hon ledsen, men efter ett tag så gick det över..var en tillväxt period fick vi veta av bm, så vi provade med lite mera mat på kvällarna och det funka=) lycka till!

2010-12-20 @ 10:58:30
Postat av: Emelie & Melker

Melker var likadan! Läkare och BVC sa kolik, samma tid, varje kväll, då klassas det som det...

Och vi hade både minifom före varje måltid och semperdroppar varje morgon, och jag ansåg samma sak som dig! DOCK, så slutade jag mned det efter 1,5månad. Och herregud!! Han skrek KONSTANT! Så kanske hjälper det honom en aning iaf :) Håll ut, det blir bättre!

2010-12-20 @ 12:34:55
URL: http://krakelspektakelgossen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0